ŚPP „Dobrze że jesteś”
Już od 2001 roku realizując program „Dobrze, że jesteś” pomagamy naszym i Państwa wychowankom i pociechom racjonalnie i ciekawie spędzać czas w sobotnie poranki.
Chcąc przybliżyć zainteresowanym cele naszych działań oraz formy i metody ich realizacji zamieszczamy na niniejszej stronie bieżące informacje o cosobotnich zajęciach w naszej szkole.
Kilka słów tytułem wstępu skąd się wziął program: „Dobrze, że jesteś”
Pomysłodawcą środowiskowego programu „Dobrze, że jesteś” była Dyrektor szkoły mgr Grażyna Burek, a powstał on dzięki owocnej współpracy i zaangażowaniu ówczesnej pani Dyrektor i mgr Agnieszki Moś.
Obecnie funkcję koordynatora programu pełni pani mgr Izabela Kornecka, a nad jego realizacją czuwa jako wolontariusz pani mgr Barbara Len.
W październiku 2011 roku obchodziliśmy dziesiąte urodziny w realizacji programu. Z tej okazji dzięki staraniom pana Macieja Maciejewskiego oraz pani Marii Bernad została zorganizowana KONFERENCJA NA TEMAT ŚRODOWISKOWYCH FORM PROFILAKTYCZNYCH w Katowicach.
Wraz z innymi realizatorami programów środowiskowych mieliśmy okazję spotkać się i podzielić swymi doświadczeniami i uwagami tak cennymi w planowaniu naszej dalszej pracy. Ponadto wspólnie cieszyliśmy się z programowych sukcesów, a także omawialiśmy napotkane problemy i porażki.
Podczas konferencji otrzymaliśmy również certyfikat potwierdzający aktywność szkoły w stosowaniu strategii profilaktycznych w ramach ŚPP „Dobrze, że jesteś”
Misją naszego programu jest:
- Zaproponowanie dzieciom alternatywnych form spędzania czasu wolnego, zabawy, nauki i wypoczynku.
- Zachęcanie do uprawiania sportu, rozwijania swoich zainteresowań, zdobywania wiedzy, poznawania najbliższej okolicy.
- Wskazywanie prawdziwych wartości, różnorodnych dróg prowadzących do realizacji zamierzeń, możliwości rozwiązywania problemów, aktywnego wypoczynku oraz poszukiwania rady i wsparcia u wychowawców – opiekunów.
Tematyka zajęć:
Tematyka zajęć jest uzależniona od potrzeb uczestników programu, a także możliwości finansowania projektu.
Harmonogram opracowywany jest z uwzględnieniem:
- zajęć sportowo – ogólnorozwojowych, gier i zabaw ruchowych na świeżym powietrzu oraz na sali gimnastycznej;
- zajęć integracyjnych;
- ekologicznych i regionalnych;
- plastycznych i komputerowych;
- okazjonalnych konkursów i rozgrywek sportowych;
- zajęć z zastosowaniem technik W. Sherborn;
- projekcji filmowych;
- ćwiczeń usprawniających koncentrację, spostrzegawczość, poznanie siebie samego, kształtujących postawę asertywną;
- zwiedzania najbliższej okolicy, muzeum, spotkania z ciekawymi ludźmi;
- wycieczek pieszych i autokarowych;
- wizyty w ZOO i schronisku dla zwierząt;
- spotkania z pedagogiem i pracownikiem socjalnym;
- przygotowywania do obchodów świąt, drobnych upominków;
- zabawy przy muzyce;
- spotkania z rodzicami.
Wykaz instytucji i placówek współpracujących
przy realizacji programu.
PLACÓWKA/ INSTYTUCJA |
FORMA WSPÓŁPRACY |
|
– Udział w zajęciach, wolontariat dzieci – Częściowo sponsorowany przewóz dzieci na wycieczkę do Jury Krakowsko – Częstochowskiej – Wsparcie finansowe – Częściowy sponsoring biletów do kina – Poszukiwanie uczestników programu – Udostępnienie obiektu stadniny i terenu gospodarstwa oraz częściowy sponsoring – Udział uczniów w warsztatach plastycznych i cyrkowych – Udostępnienie obiektu |